İşe Yaramayan Seo Teknikleri ile Sitenizi Çöpe Atmayın

Çok uzun zaman oldu blog yazmayalı. Uzun bir aradan sonra tekrardan arada bir yazı yazmaya karar verdim ve ilk olarak “Seo Teknikleri” olarak bilinen bu olay hakkında bir şeyler yazmak istedim. Çünkü piyasada o kadar çok seo ile alakalı doğru veya yanlış bilgiler yer alıyor ki inanın benim de zaman zaman aklım karışmıyor değil.

Sizlere Seo çalışmalarınızda işinize yarayacak bilgileri kaynak linkleri ile beraber vereceğim.

Şimdi sizlere bir bilge olarak değil de fikir sahibi olan biri olarak bazı noktaları aktarmak istiyorum.

İşte işinize yarayacak Seo Teknikleri

1) Site Hızı

Site hızının Seo’da öneminin büyük olduğunu söyleyebiliriz. Teknik tabirlerden uzak duralım kullanıcı gibi düşünelim. Google’dan bir arama yaptınız ve linke tıkladınız… 1-2-3-4-5 saniye geçti ancak halen bekliyorsunuz. Burada kullanıcıların büyük bir bölümü daha site açılmadan sitenizden çıkacaktır. Ne olacak bu durumda sitede kalma oranınız düşecek ve bu size bir eksi puan olarak geri dönecektir. Özellikle dizi, film, canlı tv veya video sitesi olanlar videoların açılma hızlarını da kontrol edebilirler. Size hızınızı kontrol etmek için Google resmi sitesinden site hızınızı aşağıda yer alan linkten kolayca kontrol edebilirsiniz.

https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?hl=tr

2) Kullanıcı Deneyimi

Her zaman basit ve sade tasarımları sevdim. Hatta bakarsanız şu anda sitemin teması bile biraz da üşengeç olmamdan dolayı WordPress orjinal temasıdır. Sitenizin kategorisine bağlı olarak sade ve basit temalar kullanın. Labirent gibi kullanıcı oradan oraya atarak sayfalar arasında kaybolmasını önleyin. Neyi istiyorsa onu verin ama tabi ki önerilerde de bulunun. Bazı arkadaşlar bunu yanlış anlıyor ve sayfalar arasında kullanıcıları gezdirerek daha fazla sitede kalacaklarını ve sayfa görüntüleme sayılarının artacaklarını zannediyorlar. İlk seferde olabilir ancak emin olun ikinci seferde o ziyaretçiyi daha çok beklersiniz 🙂 Dükkan açmışsın müşteri gelmiş senden Nutella istiyorsa ona bütün çikolataları gösterdikten sonra Nutella’yı verme. Önce müşterinin isteği olan Nutella’yı ver sonra da diğer çeşitleri göster. Bu iş aslında bu kadar basittir.

Ayrıca Mobil uyumluluk ve Amp konuları siteniz için önemli konulardır. Artık hemen hemen herkesin akıllı cep telefonu olduğu ve kullanıcıların %85’e varan oranlarda mobil kullanıcısı olduğu düşünülürse özellikle mobil uyumluluk olmazsa olmazlarının arasında gelmelidir. Bunu Google mobil uyumluluk sayfasından kontrol edebilirsiniz.

https://testmysite.withgoogle.com/intl/tr-tr/
https://www.ampproject.org/

3) Sosyal Medya Hesapları ve Yanlışları

En çok hataya düşülen konuların başında sosyal medya hesaplarından yapıldığı zannedilen seo çalışmaları gelmektedir. Şimdi buradan “seo’da sosyal medyanın önemi yoktur” anlamı çıkmasın… Daha çok sosyal medyayı doğru kullanmak seo’da size avantaj sağla çıksın. Seo çalışmalarında en çok Facebook, Twitter, Google Plus ve Youtube siteleri kullanılıyor. Ama burada en çok yapılan hata ise ard arda sitede yer alan bütün konuların linklerinin direk url olarak paylaşılmasıdır.

Şimdi en basit olarak şöyle düşünün. Bir haber sitesinde bir haber okudunuz ve bunu sosyal medya hesabınızda paylaşacaksınız. Bunu direk url olarak mı verirsiniz yoksa haberi paylaşmadan önce bir kaç cümle ile haber hakkında yorum yazarak mı paylaşırsınız? Paylaşımlarınızı yapmadan önce o linkte yer alan konu ile alakalı en az 2-3 cümle ile içeriğinizi zenginleştirin ve öyle paylaşım yapın. Emin olun daha fazla etkisini göreceksiniz.

En sık yapılan bir diğer hata ise Youtube paylaşımlarında yapılmaktadır. Youtube telif hakkı sorunu olan videoları paylaşmayın. Şikayet veya Youtube ekibinin videonuzu kaldırmasından sonra videoda veya açıklama kısmında yer alan linkiniz kalkacağından bu size eksi puan olarak dönecektir. O konu ile alakalı en basitinden Windows Movie Maker ile amatör de olsa bir video yapın ve bunu paylaşın. Açıklama kısmında da güzel bir açıklama ve en sonunda sitenizin direk url adresini ekleyin. Telif hakkı sorunu olmayan videolarda backlink kaybı yaşamazsınız.

En son olarak şunu da belirtmek isterim ki bütün içeriklerinizi sosyal medyada paylaşmanıza gerek yoktur. Hit alacağına inandığınız içerikleri paylaşın ve ufak da olsa reklam bütçeleri ile özellikle Facebook paylaşımlarında “Gönderiyi Öne Çıkar” özelliğini kullanabilirsiniz. Yani siz bütün konularını paylaştınız ve sitenize sosyal medyadan hit akacak demek değildir. Hit alacağınız konulara daha fazla önem gösterin ki çalışmalarınız daha sağlıklı olsun.

4) Sitenizi Seviyorsanız Backlink Paketlerinden Kesinlikle Uzak Durun!

Özellikle webmaster forumlarının e-ticaret kategorilerinde satılan “Sitenizi uçuracak %100 etkili backlink paketleri sadece 5 TL” gibi başlıklardan uzak durun. Hatta oradan kaçın…. Bu backlink paketleri denilen paketlerin sitenize hiçbir yararı olmayacağı gibi zararları olacaktır ve daha sonrasında yapacağınız ilk Google araması Webmaster tools dan domain engelleme olacaktır ve kendinizi webmaster tools geri bağlantıları reddetme sayfasında bulacaksınız. Bunun için sitenize yarardan çok zararı olan ve sadece satıcılarına yararı olan bu mükemmel! paketlerden kesinlikle ama kesinlikle uzak durun.

5) Özgün İçerik mi Kopya İçerik mi? Tabi ki Doğru İçerik!

Bizde en çok yapılan hataların başında bir de özgün içerik veya kopya içerik tartışması gelmektedir. Peki nedir bu özgün içerik? Özgün içerik web site sahiplerinin çıkardığı bir kavramdır. Bunun aslı Doğru içerik olmalıdır. Google amca site sahiplerine “kullanıcıya en doğru bilgiyi verin” der. Hiçbir zaman özgün veya kopya verin diye bir açıklama yapmaz. Özgün içerik nedir biliyor musunuz? Örnek olarak birine Akciğer Kanseri hakkında yazı yazmasını istediniz ancak belki bu arkadaş daha akciğer nedir ve ne işe yarar onu bile bilmezken nasıl yazacak akciğer kanserini? Tabi ki Wikipedia veya Kanser Daire Başkanlığı sitelerine bakacak, o yazıları okuyacak ve de sizlere o yazılardan aklında kalanları yazacak. Bu işte özgün içerik. Doğru içerik ise Wikipedia veya Kanser Daire Başkanlığı sitelerinde yazan içeriklerdir. Bunlar hakkında kısa bir bilgi vererek ardından bu iki sitede yer alan açıklamaları kaynak vererek sitenizde yayınlamak işte doğru içeriktir. Sonuçta siz veya 3 TL’ye 200 kelimelik makale siparişi verdiğiniz kişi bu alanda uzman doktor değildir. Bunu iyi bilmek lazım.

6) Backlink (İşte Dananın Kuyruğunun Koptuğu Nokta!)

Her website sahibinin veya seo ile uzaktan yakından haşır neşir olan kişilerin bildiği backlink aslında Seo’nun temelidir. Herşey backlink midir? Değildir. O zaman backlink olmadan olur mu? Olmaz! Neden olmaz bal gibi olur derseniz bak Google kuruluş felsefesi ne diyor? “İnsanlara en doğru bilgiyi en hızlı şekilde ulaştırmak”… Ne demek bu örnekle açıklayalım. Bir önceki maddede Akciğer kanseri örneği vermiştir. Siz veya rakip siteniz akciğer kanseri ile alakalı yazınızı yazdınız ve Google’da sıralamanızı aldınız. Wikipedia Akciğer kanseri sayfasını güncelledi ve rakibinizin sitesinde yer alan bir bilgiyi veya resimi kullandı ve ona kaynak olarak link verdi. Ne olur? Atı alan Üsküdar’ı geçmiş olur. Sizde öyle bakarsınız. Bu kadar basit aslında…

Ancak… Backlink alırken yapılan hataların başında şu gelmektedir. Rakip site analizi yapılır, link aldığı sitelerin bir listesi yapılır ve bu siteler ile tek tek iletişime geçilir. Olumlu cevap verenlere 250-300 kelime sıfırdan yazılmış bir yazı verilir ve yayınlaması istenir. Genelde verilen tanıtım yazıları haber içeriği olarak değil de resmen ben tanıtım yazısıyım diye bağırır.

Böyle yapmamak gerekiyor. Nasıl mı yapacağız?

Öncelikle link çöplüğü olmuş 25-30 TL’ye herkese tanıtım yazısı satan news kayıtlı haber sitelerinden uzak durun. Vereceğimiz tanıtım yazısını sitemizin kategorisine uygun kategoride yayınlatacağız. En genel örnek olarak film siteniz olduğunu düşünelim. Tanıtım yazısı başlığı “720p Film İzle” olarak vermeyin. Herhangi bir film hakkında haber içeriği olarak verin. Yeni gösterime girecek filmin yayın tarihi veya gala haberi, gişe hasılatı veya sinema sitelerinde yer alan bir haberden yola çıkarak o film hakkında bir haberi hazırlayın. Bu haberde link dağılımı yaparken ilk olarak filmin resmi internet sitesine, facebook ve twitter gibi sosyal medya hesaplarına, imdb sayfasına ve de wikipedia sayfasına link verin. Kendi sitenizin linkini de direk url olarak verirseniz spam veya reklam olarak görünmez arada kaynar gidersiniz. En sık yapılan hata konu başlığı “720p film izle” ve tanıtım yazısından 3 tane link çıkışı. Bu yanlış işte… Emin olun yararından çok zararı olur çünkü ben tanıtım yazısıyım diye bağırmaktadır. Bu konulara dikkat etmeniz gerekmektedir. Bir de o film hakkında yer alan haberlere veya forumlarda yer alan konulara 2-3 cümle ile filmin direk url adresini bırakırsanız işte tadından yenmez 😉

Bu liste uzar gider ancak benden bu seferlik bu kadar. Bir daha ki yazıya kadar görüşmek üzere…