SEO bitti! Seo Bitiyor Yalanları Hız Kesmeden Devam Etmektedir!

Her Google güncellemesinden sonra ve en son Google’ın Adwords reklamlarında yaptıkları güncellemeden sonra özellikle büyük firma sahiplerinden “Seo bitti! Bitecek bitecek denildi, en sonunda; Seo’da bitti!” cümlesini duymaya başladım.

Bunun başlıca 2 nedeni var.

1. Neden nedir?

Seo bitti hikayesinin birinci nedeni Google’ın başta Panda güncellemesi, Penguen güncellemesi ve Webmaster Forumlarında webmasterlar arasındaki tabir ile “dalgalanmalar” sonrasında Google sıralamalarındaki değişiklikler Seo’nun bittiği anlamına geliyor bu insanlar için. Şimdi mantık olarak tabi ki güncelleme olacak, tabi ki dalgalanmalar olacak. O zaman aslında haksız rekabet olur. 1. sırada olan site her zaman 1. sırada kalacaksa ve 5. sırada olan site yerini koruyacaksa o zaman bu oyun hiçte adil olmayacaktır. Yeri ve zamanı geldiğinde bu oyun da kurallarını değiştirecektir veya en kaba tabirle “Şişşşttt! Beylerrrr bayanlarrrr! Ben burdayım bir yere gitmedim!” diyecektir Google Amca 🙂 Biz tam unutmaya başladığımız kendini bize hatırlatacaktır.

Eğer her güncelleme sonrasında Seo bitseydi bu güne kadar ne “Seo” kelimesi anlamını korurdu ne de kişiler SEO işleri için tonla para harcardı. Bu da demek oluyor ki ne olursa olsun Seo bitmedi ve asla bitmeyecektir. İnternet olduğu sürece başta arama motoru Google bunun yanı sıra Yahoo, Yandex, Bing gibi siteler oldukça SEO var olmaya devam edecektir. Burada yapılması gereken sadece SEO nedir bunun iyi bilinmesidir. Seo sadece gir özgün içeriği bas linki diyecek kadar basit bir tanım değildir. Eğer bu kadar basit olsaydı zaten günümüzde halen bu kadar tartışma olmazdı. Halen SEO teknikleri ve en son SEO stratejileri başta webmasterlar olmak üzere internet dünyası tarafından tartışılır olmazdı. Önce SEO’nun ne olduğunu bilmek sonrada yapılacak işlemlerin ne olduğunu bilmek gerekir. Bu da bir anda olacak bir şey değildir. Ar-Ge çalışmaları için hem vakit hemde nakit gerekmektedir. Çünkü doğru bir ar-ge çalışması yapmadan ve sinyalleri doğru ölçmeden SEO işinin içinden çıkmak mümkün değildir.

Örneklerle kısaca açıklamak gerekirse; bundan 2 yıl önce bir gün sabaha karşı 6.30 gibi yatağa girdim, kafamı yastığa koydum, tam uyuyacaktım ki aklıma bir şey geldi. Düşünmeye başladım. Bir sağa bir sola döndüm düşün düşün işin içinden çıkamadım. 2 farklı yöntem vardı aklımda. Acaba hangisi daha mantıklı ve etkili olur yada hangisi doğru yöntem düşünürken uykum kaçtı. Hemen geçtim bilgisayar başına ve bu 2 yöntem için sıfırdan 2 domain aldım. 1 tane de elimde olan sitelerden birini seçtim. Bu 3 site üzerinde 15 gün boyunca test çalışmaları yaptım. Sonuçlar beni çok şaşırtmıştı. 15 gün boyunca gün gün not aldım ve o gece bana doğru gelen mantığın aslında yanlış, yanlış gelen mantığın ise doğru olduğunu öğrendim. Çalışmalarıma buna göre deam etmeye başladım ve aklıma gelen bütün yöntemler için test çalışmalarına devam ettim. 2 yıl boyunca sadece test çalışmalarım için ortalama 50 site kullandım ve sitelerin bütün gelişmeleri not aldım.

Eğer o gün bana doğru gelen mantık için “Evet!bu yöntem bence doğru” deseydim o gün yanlış bir karar vermiş olacaktım. Ama içimdeki şüphe beni doğru yola götürdü. Sizde mutlaka şüphe edin, araştırın ve mutlaka kendi testlerini yapın. İnanın çok çok mantıklı sonuçlar elde edeceksiniz.

Hosting ve domain parasından, zamandan korkmayın… Yeter ki inanın.. Sonuçta öyle veya böyle başarıyı yakalayacaksınız.

2. Neden nedir?

Herkesin bildiği üzere Google arama motoru, Adwords reklamlarında bir değişikliğe gitti. Bu değişikle yan tarafta yer alan Adwords reklamlarını kaldırdı. Arama sonuçlarında rekabet oranına göre 4 adet reklam çıkmaya başladı. Bu da insanları “SEO BİTTİ!” cümlesini kullandırmaya başladı ancak 4 tane de reklam olsa herhalde doğal arama sonuçlarında o firmalara sorsanız hepsi organik arama sonuçlarında 1. sırada olmak ister. 1 tanesi yok yaa ben böyle iyiyim… olmasa da olur demez. 1. sırada olan sitelerinde Adwords reklamı verdiğini bazı aramalar sonucunda görebilirsiniz ki her sektör için böyle değildir. Ticari sitelerin dışındaki sitelerde Adwords reklamları yoktur. Film, dizi, oyun gibi sektörler tabi ki ilk akla gelenler. Bunlar SEO’ya ciddi yatırım yapan sektörlerin başında gelmektedir.

Kısacası SEO bitmedi, bitmez, bitemez! İnternet olduğu sürece SEO var olmaya devam edecektir. Siz SEO bitti bitiyor hikayelerine aldanmak yerine değişiklikleri takip etmeniz sizin yararınıza olacaktır.